Dua Puluh Lima; MUET Result and Final Exam

Saturday, May 07, 2016


Assalamualaikum

I kind of in the middle of studying but I wanted to escape for a few minutes from the stress. Kepala aku dah berdenyut dari siang tadi and I don't know why. Aku tak cukup tidur ke? Well, orang kata kalau kepala asyik berdenyut tu tak cukup tidur. Maybe la. Takut pula kalau jadi apa-apa. Takut migrain jadi teruk hm.

Well well result MUET dah keluar semalam and alhamdulillah. Cukup syarat nak sambung degree Law nanti hahahaha. Aku takde niat pun nak sambung degree course Law juga tapi at least aku tak yah nak repeat lagi kan? I brag it out to my family and they were like "Tahniah lai! Kau lagi bagus dari kakak ngan abang." okay bukan nak compare or what tapi diorang cakap gitu nak buat cane? hahaha. Nevertheless, it worth all my effort and thanks to Allah above all of that. Bila aku ingat balik kesusahan time aku buat MUET dulu, aku rasa everything has been paid of. Ya lah, time aku nak exam speaking, transport takde, duit pun tinggal habuk, exam sorang-2, balik UniSZA tumpang kereta orang yang I barely know..Ya Allah, bila ingat balik semua tu macam nak nangis pun ada. Tapi bila dapat result semalam lagi lah nak nangis sebab aku rasa semua yang terjadi hari tu ada hikmahnya. Allah tahu apa yang terbaik buat hambanya and aku rasa bersyukur sangat. Aku tak study mana pun untuk MUET, tapi aku ada la juga ambik ilmu dari bengkel-2 MUET yang kena buat kat UniSZA ni. RM120 kot bayar tapi takpe lah. Untuk ilmu aku sanggup! Cewahhh

Oh ya, next week dah final exam and I was like, dah final dah? kejapnya. Last semester nak menunggu final tu lama woi. Asal sem ni cepat sangat? Hm. Whatever lah. Wish me luck on my second semester final! Next sem kita practicum yahoo! Tak shabarnya nak balik Sabah!!!

You Might Also Like

0 Comment(s)

ありがとございました!